Alla inlägg under augusti 2008

Av E - 31 augusti 2008 18:36

Jag säljer nu min Merida Scultura Evo cykel. Den är ramstorlek small, och har passat mig som är 175cm lång alldeles utmärkt.

Cykeln är utrustad med SRAM force komponenter, en lättviktsgrupp som motsvarar Campagnolos record grupp.
Ramen är en kolfiberram, snyggt lackad i svart och inslag av vitt och grönt.

Jag har tre prisalternativ,

- Med tävlingshjul (FSA RD-488, högprofil carbon) vill jag ha 22 000kr
- Utan tävlingshjul, men med träningshjul vill jag ha 19 000kr
- Helt utan hjul vill jag ha 17 000kr.



Mvh
Emelie

Av E - 24 augusti 2008 21:20

Då var senior-SM premiären avslutad på olympisk distans. Jag simmade väldigt bra, vilket var roligt. Det var jag, Lisa och Kristine som var först uppe ur vattnet. Tyvärr var det lång löpning innan man fick hoppa på cykeln, vilket medförde att jag tappade dem direkt. Lisa gick som väntat solo på cyklingen, imponerande...

Jag blev ikappåkt av Annie som jag hängde på så att vi kom ikapp Kristine som var 5-10s före ut på cyklingen. Lite längre fram på den fenomenalt fina cykelbanan kom även danska Michelle Vesterby ikapp och vi var fyra stycken i klungan. Vi fick till ett okej samarbete, men det hade kunnat vara bättre helt klart..

   Bakomvarande Eva nyström tog hela tiden in på oss.

Jag växlade ut till löpningen som fjärde tjej i SM-klassen, och höll den placeringen i ca 5 km. Sedan kom ett pärlband av tjejer som sprang fortare än mig och jag slutade 8:a i mål. (11:a totalt men tre var inte från Sverige)


Min analys av loppet säger att jag simmade riktigt bra, cyklade bra och sprang inte så bra... Jag orkade helt enkelt inte hela vägen men jag är ändå nöjd. Nu är det ett par dagars vila/cirkulation som väntar, sedan ett litet löpblock med lite löptävlingar.




Av E - 13 augusti 2008 21:05

I helgen var jag, K-J, mina föräldrar, Annie, PJ och Andreas Andersson i Tjeckien för att köra ännu en Europacuptävling.

Denna europacuptävling var inte riktigt som alla andra, cykelbanan bjöd på en spektakulär "heart break hill" på 600m per varv, och det var sju varv som skulle cyklas... Det var en upplevelse utöver det vanliga, förra europacuptävlingen i Polen var det en helt platt cykelbana, vilket passar mig bättre..


Jag simmade dock bättre denna tävling än den förra, jag var nu 25sekunder efter första dam upp ur vattnet, istället för 1min30sekunder som jag var efter i Polen. So far so good, men det hade behövts en tio sekunder snabbare simning för att komma med förstagruppen. Jag missade alltså förstagruppen och hamnade helt själv.. Det var ett väldigt litet startfält vilket innebar att det inte kom någon grupp och fångade upp mig på cyklingen. Jag cyklade själv hela vägen men klev av efter 6 varv, då fick det räcka för denna gången... Men nästa år, då ska jag ta revansch!


Just nu är det toppning som gäller inför SM som troligtvis är min sista tävling för denna säsong. Det blir spännande, troligtvis blir det ett bra startfält!


Av E - 7 augusti 2008 14:15

Eftersom Lisa har varit här uppe ett par dagar nu, påbörjade hon sin resa till Peking i just Falun. Vi var ett gäng som bestämde oss för att vinka av henne, med en liten lycka-till maskot och lite flaggor och så. Det blev lyckat och jag(vi) tror i alla fall att hon uppskattade det hela =)



Nedan är lite bilder från gårdagen =)

Av E - 6 augusti 2008 10:09

Till helgen är det ännu en Europacup som står på schemat, den här gången i Tjeckien i en liten stad som heter Karlovy Vary på tjeckiska men på svenska heter den Karlsbad, förvirrande...

Det är jag, KJ, mina föräldrar, Annie, PJ och Andreas Andersson som åker ner. Det blir roligt att vi är så många!! Tävlingsbanorna är verkligen en utmaning.. Det är ett "heart break hill" på varje cykelvarv, och det är sju varv som ska cyklas. Det blir spännande att se hur man klarar av det.  Det ryktas även att löpbanan är tuff med en riktig backe, vi får se! Jag ser det hela som en utmaning, och utmaningar är ju alltid roligt.


De senaste dagarna har Lisa Nordén varit uppe i Falun och simmat med oss, det är roligt att få besök av den allra bästa =)


Idag har jag en lite lugnare dag, med bara löpning på schemat, det är skönt. Så nu ska jag lägga mig i solen en stund.




Ovido - Quiz & Flashcards