Alla inlägg under november 2008

Av E - 30 november 2008 13:17

Lördagskvällen spenderade jag och KJ tillsammans med Erika, Marcus och Rasmus. Vi började med att bowla, resultatet av den matchen blev att karlarna fick diska :) (Så ni kan ju gissa vilka som fick mest poäng...)

 Efter bowlingen åkte vi och handlade och sean åkte vi ut till Västerby och satte igång matlagningen. Det blev fyllda kycklingfileér med potatisgratäng och en utsökt cheesecake till efterrätt. Mycket lyckad middag!


Efter middagen fick vi lära oss ett nytt kortspel, Canasta hette det. Riktigt roligt, men även där fick tjejlaget mest poäng :P


Nu sitter jag och laddar inför julskyltningen, K-J är ju modell på stan. Ska bli riktigt skojigt att gå och titta på. Just nu är han på Bitez och blir sminkad och styald i håret =) Några bilder från modevisningen kommer senare ikväll eller imorgon!


Hej så länge

Av E - 27 november 2008 18:25

I tisdags och idag har Leon och Douglas varit här och hälsat på. I tisdags fanns det ju fortfarande snö kvar, så då tog vi en promenad med pulkan och vovven.  Men idag blev det till att vara inomhus, vi lekte med verktyg och tittade lite på byggare Bob. 


Fick tillbaka en hemtenta idag, rättningen har tagit otroligt lång tid, men jag var i alla fall godkänd så det var skönt! När det gäller KJs program så är det ännu värre med sena rättningar, vi skrev hemtentan samtidigt (V. 42), och dom har fortfarande inte fått den rättad, irriterande...


Just nu håller jag på att laga en korv- och kasslergryta, får se vad det blir av den...

Av E - 26 november 2008 13:20

Idag på förmiddagen har jag varit på min VFU-skola på praktik några timmar. Det var givande, och roligt.  Vi var i skogen en stund, hade sedan lite luciaträning inomhus för att sedan räkna lite matte.


Ikväll är det löptest på LIVI som gäller för min del. Känner mig inte så jätteladdad, då jag vaknade imorse och var jättesnuvig, men jag får ta det som det kommer helt enkelt.


Nu ska jag återgå till pluggandet en stund.

Hejsvejs!

Av E - 24 november 2008 12:28

Ja idag var det ingen vacker syn när jag tittade ut genom fönstret, snön verkligen yrde och det såg ut att blåsa ruskigt mycket... Men hellre att det snöar än att det regnar!


I helgen som varit var jag i Jönköping på cykelmässan under lördagen, mycket fina prylar att titta på... Det var ganska hög dreggelfaktor i vissa montrar helt klart!


Under söndagen var det egentligen inget planerat, men det blev städning och sen en tur ut till Västerby till Erika, Markus och Rasmus. Där blev vi kvar en bra stund och intog både fika och Tacos. Mycket trevligt! Det är roligt att se hur fort Rasmus växer och vilken glad liten kille han är :)


Nu är det pluggande som gäller för min del. Ha det bra i snöovädret..

Av E - 18 november 2008 12:48

Imorse var väckarklockan ställd på 05.30 Det är enligt mig alldeles på tok för tidigt.. Men eftersom att simningen börjar kl. 07.00 i Falun så måste vi helt enkelt gå upp så tidigt, Kj och jag, och ännu mer motvilligt gick Nimbus upp och kikade lite för att sedan gå och lägga sig igen..


Simpasset var drygt 1h40minuter, och en liten bit över 5000m. Ett skönt pass med ganska mycket fart. Direkt efter simpasset hoppade jag upp ur bassängen för att åka hem och titta på en föreläsning på datorn. Och här sitter jag nu.


Närmast väntar lite mer plugg, för att sedan sticka ut och cykla i spöregnet tillsammans med KJ. Vädret är inte direkt inspirerande, men men så är det ju för alla just nu.


Högst upp på min önskelista över bra-att-ha saker står just nu en Philips Wake-up light, detta för att det är så otroligt mörkt hela tiden...


Hejsvejs

Av E - 17 november 2008 12:46

Nu är jag hemkommen från sim/löp lägret i Älvdalen. Det var en fullspäckad helg tillsammans med högskolan. Vi simmade två pass på fredagen, två pass på lördagen och ett på söndagen. Totalt för min del blev det 24700 meter simning denna helg, plus tre löppass varav två innan frukost. En fullspäckad  helg som sagt.


Min kropp blev väl lite chockad av denna träningshöjning, jag har gått fråan hel vila i tre veckor, till tre veckors upptrappning med i snitt ett pass om dagen. Sedan smälla på med denna helg, jag blev riktigt trött.


Idag har jag en slapp dag, hemma. K-J är dock i skolan så det är lite trist så jag ska nog plugga och städa lite.


Hejsvejs

Av E - 13 november 2008 10:01

Ja denna helg ska jag på sim/löp träningshelg i Älvdalen. Det blir jag, KJ, annie, erik, lina, åsa och uffe(simtränaren) som åker dit. Det ska bli roligt, vi kommer att simma ett-två pass om dagen och springa varje dag, bo på hotell med god mat, så det blir fullt fokus på träning, skönt!


Just nu sitter jag och pluggar, eller försöker åtminstone. Håller på med grammatik, nominalfraser - partiklar - finit verb och infinitverb bland annat.. Inte så jätteroligt men tydligen nödvändigt....


För övrigt så snöar det ute... Det är inte så jätteinspirerande, det enda pluset är att det blir lite ljusare.


Det var allt för denna gång, återkommer efter helgen, kanske till och med med någon bild.

Ovido - Quiz & Flashcards