Alla inlägg under september 2008

Av E - 29 september 2008 09:11

Nu är triathlonsäsongen helt över för min del, det känna både skönt och lite trist, men mest skönt just nu!!


Jag har haft min längsta säsong hittills, med start 11:e maj i Lissabon och avslut nu i helgen med Lidingöloppet.

Det förstnämnda, Age-group EM i Lissabon kommer jag vilja göra om igen, medan det sistnämnda aldrig någonsin kommer finnas med i min kalender igen :) Det var bland det värsta jag varit med om. Det var riktigt roligt i 21km, sedan tvärdog mina ben och den sista milen var enbart smärta... Och det betalade jag för att uppleva....


Men som sagt, nu är det slut på säsongen och ett vanligt liv väntar i ett par veckor. Ett par veckor med fika, sociala grejer, lite små resor etc. Det känns gött!


Vi tjuvstartade det vanliga livet lite i fredags, med att ta en långpromenad uppe på Nibbleberget, det var härligt. Det var jag, KJ, Kjs mamma och vovven Lovis. Det var jättefint där uppe men när vi åkte hem så plockade jag nio fästingar på mina kläder, usch och fy!!


Nu ska jag sitta och lyssna på lite Myspace-musik och sedan städa.


Ha det!!

Av E - 22 september 2008 09:34

Grattis Leon!!


Av E - 21 september 2008 09:29

Denna helg har jag och KJ varit i Värmland, hos KJs föräldrar.

Det har varit en trevlig helg med mycket god mat och trevligt sällskap.


På lördagen var jag först och sprang i vatten i Arvika simhall, sedan åkte vi vivdare till Karlstad för att KJ skulle springa Tjurruset där. Det var en rikgit häftig tävling som jag ska starta på nästa år! Det var löpning, banan skulle vara 8-12km lång och den var hemlig fram till start. Banan visade sig sedan vara 11km lång, bestå av myrlöpning, löpning i helt obanad terräng, vattenlöpning, många hinder bland annat i form av tjocka mjukmattor, en stor hög med däck m.m Kj sprang jättebra och kom 12:a av 793 startande!


På söndagen fick vi följa med Oskar och Imma ut i  skogen, när de skulle träna lite inför älgjakten. Det var väldigt spännande, vi hade en älg ca 50 meter från oss. Imma var väldigt duktig!


I morgon fyller Leon två år, så då blir det kalas!


Här nedanför är lite bilder från helgen!

Av E - 6 september 2008 21:05

Ja, idag har U23-EM gått av stapeln nere i varma Pulpi, Spanien. Från början hade jag tänkt att åka med K-J ner för att titta på tävlingarna. Det hade varit riktigt roligt att se, då både KJ, Annie och Erik skulle vara med.

Men eftersom förbundet har den policyn att inga utomstående får boka boende på samma hotell som de aktiva så blev det att jag valde att stanna hemma. Det är ju inte så roligt att bo helt själv på ett annat hotell =)


Men jag tänkte följa dagens tävlingar via tricasten, ända tills jag såg att det inte var någon sändning... Men spanska triathlonförbundet hade åtminstonde textuppdateringar som jag bestämde mig för attt följa.. Dock visade sig det att det bara skrevs om topp 3 och uppdaterades ungefär var tjugonde minut. Inte så spännande direkt. Det fick helt enkelt bli vanliga hederliga telefonsamtal till Micke som var där nere som ledare.


Roligt var att Annie körde bra och kom på 14:e plats. Fränt att vara fjortonde bästa U-23 dam i Europa , Grattis =)


Något tråkigt som jag däremot läste på www.triathlon.org är att Dimitri Gaag, en välkänd triathlet med mycket fina meriter, har åkt dit för dopning.. Det är trist!


Själv så är jag mitt uppe i ett löpblock, och jag trivs jättebra. Skolan har dragit igång igen och det är alldeles lagom mycket att göra.


Det får räcka för nu

Hej hej!

Ovido - Quiz & Flashcards