Alla inlägg under mars 2009

Av E - 26 mars 2009 10:02

I måndags, under intervallpasset löpning på eftermiddagen, fick jag väldigt ont i baksida lår. Eller, precis där baksida lår blir till rumpa...

Jag har under ett par tre veckor haft lite stelhet just i baksida lår, det har känts lite kantigt i början av passen och så. Men det är ingenting jag lagt ner någon energi på. Och det får jag äta upp nu, minst sagt..


I dagsläget kan jag knappt gå, har ont från ryggslutet ned till knävecket i höger ben.. Var till naprapaten igår, och han var inte direkt munter.. Han knäckte rätt min sneda rygg, vilket han trodde var orsaken till det onda från första början.

Men tack vare att jag inte lyssnat på min kropp och fortsatt träna trots stelhet och lite ömhet, så har jag utvecklat en jätteinflammation i hamstringmuskulaturens ursprung som är sittbensknölen.. Även muskeln i sig är rejält inflammerad.. Han var även inriktad på att det kan vara en bristning som orsakar den värsta smärtan, men det får vi verkligen hoppas att det INTE är.. 


Så nu knaprar jag voltaren och känner mig som ett kolli. Ska tillbaka till naprapten på tisdag för att utvärdera om det går åt rätt eller fel håll.

 Tills dess blir det bara plugg, inspirerande va?



Av E - 20 mars 2009 10:42

Igår hade jag en riktigt skön dag!

Satt ute i solen, i bara t-shirt, ett par timmar mitt på dagen. Erica och Leon kom förbi också så det var skoj.

Det känns att man behöver se solen nu, det var ett tag sedan sist.


Denna vecka skriver jag hemtenta, om barns lek. Vilka olika förutsättningar som krävs för barns lek och vad lek egentligen är... Och går det att lära genom lek??? Många frågor blir det. Det är rätt intressant, men svårt att begränsa sig så att det blir en vettig text av det hela!


Närmast i planerna är Ikea i eftermiddag, Svenska skidspelen i helgen (vi får se om det blir på tvn eller på plats i falun), och så småningom Mallorcaläger den 5-19 april.


Ha det!

Av E - 15 mars 2009 20:30

Idag har jag för första gången i år suttit ute på altanen och haft det riktigt gött. Solen sken och värmen blev påtaglig, och jag fick till och med en liten rand på armarna efter t-shirten :) Härligt med de första vårdagarna!


Helgen i övrigt har bestått i besök av Kj:s föräldrar och deras lilla hundvalp Doris. Doris är tolv veckor och förmodligen en av de sötaste hundvalparna jag sett :) Jag tror dock inte att Nimbus var riktigt lika imponerad. Doris jagade honom och bet hon rätt rejält ibland, men samtidigt kunde inte Nimbus låta henne vara för att han var så nyfiken på vad det var för en typ som kommit hit. Dom hade nog rätt roligt trots allt under deras många race i huset :)


Nu ska jag snart gå och lägga mig o kika på tv, och ladda inför morgondagens pluggande. Ska skriva hemtenta denna vecka!


Hejsvejs

Ovido - Quiz & Flashcards