Alla inlägg under juli 2008

Av E - 31 juli 2008 17:51

I helgen var jag, KJ och Annie i polen för att tävla på en Europacup. Det var en premium cup vilket innebär lite mer prispengar som i sin tur innebär att det kommer fler som är bra till start =) Det är ju alltid roligt att mäta sig med de som är bra.


I damklassen var vi 26 namn på startlistan, inte så många alls men de som var anmälda var duktiga. Vi simmade utan våtdräkt då det var 22 grader i vattnet. Jag var lite nervös inför simningen eftersom när det var utan våtdräkt i Ungern så simmade jag inte så bra. Men väl i vattnet så kändes det helt okej. Jag och Annie hängde med förstagruppen ett tag på simningen men sedan, rätt som det var hade vi tappat dem. Jag lärde mig hur viktigt det är att verkligen vara koncentrerad hela tiden.. Men vi två simmade och pushade varandra ändå. Annie var uppe ur vattnet strax före mig,ihop med tre andra tjejer. Jag missade den gruppen men jag visste att bakom mig skulle det komma ett tåg som gick fort, med bland annat finska Kaisa Lehtonen och Prystayko från Ukraina. Och så var fallet, efter ca ett varv på cyklingen hämtade de in mig och jag bestämde mig för att sitta med dem. Det var riktigt roligt och gruppen växte hela tiden då vi hämtade in grupper framför.


Vi växlade ut på löpningen istort sett allihopa samtidigt, utom Helle Fredrikssen och Jenna Shoemaker som var loss redan från simningen. Ute på löpningen var det VARMT och tungt. Jag var trött, men jag sprang ändå i mål på nytt personbästa, dvs. 9,5% efter segrarinnan. Tidigare Europacuper har jag varit både 13% och 16 % efter. Roligt med förbättringar! Jag hamnade på 15:e plats.


Topp 3:

1. Helle Fredrikssen DEN 2:03:35

2. Ewa Dederko       POL  2:05:00

3. Kaisa Lehtonen   FIN   2:05:38


9. Annie Gustafsson SWE 2:08:17

15. Emelie Gunnarsson SWE 2:16:48


Jag vill också säga GRATTIS till Annie som tog sina första prispengar internationellt. Härligt att placera sig topp tio på en Premium cup!!

Av E - 24 juli 2008 14:58

Nu är jag mitt uppe i packningen inför helgens tävling som går i Poznan, som ligger i Polen. Det är en Europacup.


Det ska bli roligt att åka iväg och tävla igen, det känns som om det var jättelänge sedan jag tävlade sist, det har ju gått 4 veckor sedan sprint-SM. Det ska dessutom vara fint väder i Poznan hela helgen, bara det inte blir för  varmt så är jag glad =)

 Det är jag, K-J och Annie som åker ner, vi flyger från Arlanda i morgon bitti, men flyget går jättetidigt så därför åker vi ner redan ikväll och bor på hotell på Arlanda.


Vi kommer hem igen på måndagkväll, då blir det uppdatering om hur tävlingen har gått.


hejdå!

Av E - 21 juli 2008 14:14

Nu har ännu en ny vecka börjat.. Jag har simmat, cyklat och sprungit idag.. Simmade utomhus, i sjö. Det är rätt mysigt när man gör det tidigt som vi gjorde, skönt i vattnet var det också. Direkt efter simningen cyklade jag två timmar, hittade fina vägar att cykla på så det var roligt även det. Men efter cyklingen skulle jag springa en timma, låter inte så länge kanske men den timmen var nog den längsta jag varit med om. Usch vilka trötta ben!


Men nu är jag ju klar med hela dagens träning och klockan är bara kvart över två, skönt.


Ikväll åker jag, KJ och min pappa upp till stugan i Idre, kommer hem igen på torsdag. Det blir skönt med lite miljöombyte!


Nu åskar det hör jag, bäst jag drar ur datorn..


Hejdå!

Av E - 16 juli 2008 19:24

I morse när jag vaknade sken solen igen, härligt :) Jag o KJ åkte till Falun för att simma ett tvåtimmarspass, det andra för denna vecka faktiskt :) När vi hade simmat en timme kom Annie, Jocke, Erik och Per och hoppade i, dom hade ett lite lättare pass på morgonen eftersom att dom skulle köra en dalacup nu ikväll.


Efter att alla hade simmat klart så åkte vi ner på stan och åt lunch med Tomas på Åhlens. Trevligt! Det bjöds på vegetarisk buffé med massa goda saker.  När vi hade smält maten så börajde vårt nästa pass. Ett löpintervallpass, som för mig bestod av 20x150m hårt. Riktigt jobbigt var det... Efteråt körde vi styrka i hallen, där var det rätt lugnt nu, verkar som om friidrottarna var någon annanstans idag =)


I morgon ska vi cykla ett distanspass, Falugänget som i morgon består an Annie, Åsa, Jonas, Jocke, Per, Erik mfl. skulle cykla mot Hedemora så då möter vi upp dom och cyklar ihop med dom, det blir nog roligt!



Av E - 14 juli 2008 10:24

Igår var jag i Vansbro för att simma vansbrosimningen. Jag har simmat en gång tidigare och tyckte då att det var riktigt roligt. Jag var laddad inför starten och stod i seedningsledet tack vare att jag hade simmat en gång tidigare, samt att jag var anmäld för en simklubb.

Innan startskottet gick tyckte jag att det var rätt lugnt och inte så farligt trångt, förutom att jag flankerades av delar ur familjen Thorén; Robin och Micke =)

Men när startskottet gick blev det kaos, jag var mer under vattnet än över i säkert 150-200meter... Stora delar av det oseedade ledet som startade några meter bakom oss såg jag passera ovannför mig :) Men det är sådant som händer, och det är en mycket nyttig erfarenhet inför kommande triathlontävlingar!


När jag väl kommit iväg så fick jag simma om väldigt många och jag hade folk runt omkring mig hela tiden, vilket är både positivt och negativt. Den sista kilometern är ju motströms, och jag lärde mig förra gången jag simmade att man tjänade på att hålla så nära bryggan som möjligt.. Så det gjorde jag och jag simmade förbi ett par stycken. När jag gick i mål trodde jag att jga inte hade simmat bra, och jag trodde att jag hade många tjejer framför mig. Men så var det inte, jag kom i mål på en sjunde plats, två placeringar bättre än förra gången. Kul!


Härnäst är det tävling i Polen, Poznan. Den tävlingen går den 27:e juli, om två veckor alltså. Fram tills dess är det hårdträning som gäller, för att jag ska orka med SM olympisk i slutet av augusti.

Av E - 11 juli 2008 12:05

I förrgår var jag, min bror , kj och pappa ute och fiskade, det var riktigt mysigt!



Av E - 9 juli 2008 13:02

Idag har jag varit och simmat ett pass i Falun. Det var jag, KJ, Annie, Erik och Per. Jag simmade halva passet med våtdräkt med sedan blev jag så himla varm så jag tog av mig den. Det var rätt skönt i vattnet ändå, så resten av veckan blir det utan dräkt för min del.


Efter träningen åkte vi hem och Erica, Leon och Rickard kom förbi och hälsade på och gav KJ en födelsedagspresent =) Vi åt jordgubbar, trevligt.


Nu har jag precis kommit hem, har varit ute och cyklat ett tretimmarspass med inslag av fartlek. Det var jobbigt men kul! Inget regn, sol nästan hela passet...


Ikväll ska vi iväg och fiska i Gransjön med min pappa och min bror, det blir skönt att göra något annat och koppla av en stund !!




Av E - 7 juli 2008 15:23

Teamets sida är omgjord och du kan se den på samma adress som förut, www.merida-lg-triteam.se


Tack Erik =) !

Ovido - Quiz & Flashcards