Alla inlägg under juni 2009

Av E - 30 juni 2009 21:57

jag har funderat lite, och kommit fram till att orientering är en typisk svensk sport.. En sport som genomförs ute i skogen, med ideella funktionärer (föräldrar), och det är så långt ifrån kommersiellt som det kan bli. Utövarna ser lite konstiga ut, med egna kläder som ingen någonsin sett i en butik? Jagar efter skärmar, och springer förbannat fort. Allt slit som orienterarna måste lägga ner, för att springa så otroligt fort på så konstiga ställen, är det verkligen värt det? Det kan knappast vara många orienterare som är aktiva på grund av att de vill bli kända eller tjäna pengar, eller? Vem vann VM förra året?...


Jag kritiserar inte sporten som sådan, utövarna måste verkligen drivas av en enorm passion, för att lägga ner all den tid som krävs för att bli så bra som de alla är. Det är välidigt många orienterare som inte skulle göra bort sig på en friidrottsarena i Sverige...


Vad jag vill ha sagr med detta inlägg är att jag är imponerad av orienterarna som tränar och sliter, och blir snabba utan att någon vet om det...


Någon som har några andra funderingar?!..

Av E - 27 juni 2009 16:47

Årets första och enda seger :)

Företagsstafetten i Säter.


Jag simmade, KJ cyklade och Erik Strand sprang!!


Nu blire middag och film :)

Av E - 27 juni 2009 09:36

Idag ska faktiskt jag vara med och "tävla" :) Jag ska simma i ett stafettlag i Säter. Kj ska cykla och Erik Strand ska springa! Det ska bli rätt så kul :)



Av E - 25 juni 2009 16:27

Idag har jag och KJ byggt klart våran säng. Vi var ju på auktion förra helgen, och där köpte vi en gammal kökssoffa i trä, som vi nu gjort om till dubbelsäng. Kanonfin blev den!


I kväll kommer Micke & Bodil till mina föräldrar, dom är ju och hälsar på varje år under Säter triathlon, så ikväll blir det middag med dom. Trevligt!


Första tävlingarna i helgen är på lördag, då ska bland annat Olympicaskolan ha ett lag med på utmaningen (stafett)- Under söndagen tävlar KJ, det ska bli spännande!


Under veckan som gått har jag jobbat en massa, simmat lite och solat lite :) Hoppas att vädret håller i sig ett tag nu, det hade varit riktigt skönt!


Hejsvejs


Av E - 21 juni 2009 10:04

Igår var jag och KJ på skyttebanan här i Arvika, tillsammans med Eric och Andrea. Både Eric och Andrea är riktigt duktig skyttar med fina meriter, och jag och KJ ville testa att skjuta! KJ har faktiskt provat när han var yngre, och till och med skjutit en skyttetävling..

Innan vi kom till skyttebanan så var jag rätt nervös :) Jag har ju aldrig hållt i ett vapen ! Men Andrea instruerade mig så bra, och det var superkul att testa. Jag och KJ sköt två matcher mot varann, men KJ vann. Han var väldigt duktig.... Skytte kommer jag nog prova någon mer gång!


Idag ska vi åka hemåt igen, efter att vi varit på auktion här i Arvika. Vi ska se om vi kan hitta något fint. Vi är ute efter en kökssoffa i trä som vi tänkte göra om till en dubbelsäng.. Får se om vi hittar någon!


Hejsvejs

Av E - 19 juni 2009 17:05

Denna midsommarhelg spenderar jag och KJ i Värmland, närmare bestämt i Ste. (eller vad det nu heter, enligt adressen heter det Sten men det är det ingen som säger...)

Under förmiddagen har vi varit i Charlottenberg, för att KJ skulle simma där.. Men när vi kom dit så var det inget vatten i bassängen. Då blev det lite svårt aatt simma så vi gick in i köpcentret istället. Där gjorde jag ett par fynd! Ett par nya skor, en ny bikini och så frontline till katten. Frontline är rätt bra fästingmedel, så att han inte drar in såna äckliga djur till våran säng :P


När vi kom hem från köpcentrat satte sig KJ på trainern och cyklade en timma och sen har han sprungit löpintervaller.. Jag har pluggat, läser just nu en bok som heter Inneslutning och uteslutning - barns relationsarbete i skolan. Den tillhör min sommarkurs och är rätt intressant.


Snart blir det grillat och sill för dom som tycker om det..

hejsvejs

Av E - 17 juni 2009 23:07

Idag har solet visat sig, vilket var gött för jag hade utejobb idag på mitt sommarjobb.. Satt och oljade in staket. Det är typ det enda jag kan göra med kryckor.. Men det funkar!


Imorgon bitti bär det av till spostationen. Jag och KJ har (äntligen) rensat våra förråd!! Det var verkligen välbehövligt.. Varför gör man så att man sparar en massa s k i t som man egenlitgen inte vill ha kvar??

   Efter att vi varit på sopis i morgon så ska kj träna.. Och jag ska vänta tills han är klar och då ska vi åka till Värmland! Vi ska hälsa på kjs familj över helgen.


Det var allt för nu. Hejsvejs


Av E - 17 juni 2009 23:07

Ovido - Quiz & Flashcards