Direktlänk till inlägg 31 juli 2008

Poznan

Av E - 31 juli 2008 17:51

I helgen var jag, KJ och Annie i polen för att tävla på en Europacup. Det var en premium cup vilket innebär lite mer prispengar som i sin tur innebär att det kommer fler som är bra till start =) Det är ju alltid roligt att mäta sig med de som är bra.


I damklassen var vi 26 namn på startlistan, inte så många alls men de som var anmälda var duktiga. Vi simmade utan våtdräkt då det var 22 grader i vattnet. Jag var lite nervös inför simningen eftersom när det var utan våtdräkt i Ungern så simmade jag inte så bra. Men väl i vattnet så kändes det helt okej. Jag och Annie hängde med förstagruppen ett tag på simningen men sedan, rätt som det var hade vi tappat dem. Jag lärde mig hur viktigt det är att verkligen vara koncentrerad hela tiden.. Men vi två simmade och pushade varandra ändå. Annie var uppe ur vattnet strax före mig,ihop med tre andra tjejer. Jag missade den gruppen men jag visste att bakom mig skulle det komma ett tåg som gick fort, med bland annat finska Kaisa Lehtonen och Prystayko från Ukraina. Och så var fallet, efter ca ett varv på cyklingen hämtade de in mig och jag bestämde mig för att sitta med dem. Det var riktigt roligt och gruppen växte hela tiden då vi hämtade in grupper framför.


Vi växlade ut på löpningen istort sett allihopa samtidigt, utom Helle Fredrikssen och Jenna Shoemaker som var loss redan från simningen. Ute på löpningen var det VARMT och tungt. Jag var trött, men jag sprang ändå i mål på nytt personbästa, dvs. 9,5% efter segrarinnan. Tidigare Europacuper har jag varit både 13% och 16 % efter. Roligt med förbättringar! Jag hamnade på 15:e plats.


Topp 3:

1. Helle Fredrikssen DEN 2:03:35

2. Ewa Dederko       POL  2:05:00

3. Kaisa Lehtonen   FIN   2:05:38


9. Annie Gustafsson SWE 2:08:17

15. Emelie Gunnarsson SWE 2:16:48


Jag vill också säga GRATTIS till Annie som tog sina första prispengar internationellt. Härligt att placera sig topp tio på en Premium cup!!

 
 
Annie

Annie

1 augusti 2008 09:30

Tack så mycket Emelie! Du körde skitbra! Nu får vi börja ladda inför nästa helg=) det blir skoj! kram

http://www.anniegustafsson.com

 
Ingen bild

Emelie

1 augusti 2008 12:04

Tack Annie =)
ja, det blir roligt i Tjeckien, spännande med den cykelbanan... Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E - 20 november 2009 22:42

Jag tröttnade på bloggplatsen.. min blogg finns nu här: www.emegu.blogspot.com ...

Av E - 20 november 2009 22:00

  Kan man längta efter att bli trött? Ja, jag tror faktiskt det... Jag längtar efter känslan som man har i kroppen när man har sprungit eller cyklat ett riktigt hårt pass. När man bara vill äta och sen lägga sig på soffan och benen känns alldeles...

Av E - 18 november 2009 11:29

Jag surfade in på Ginza.se för att se om det fanns något nytt spel till Wii som kanske skulle passa oss... Och jag hittade ett som i alla fall jag vill ha :) New super mario!! Hoppas Kj också vill ha det, för då slår vi nog till när det släpps.   ...

Av E - 17 november 2009 14:57

Wow, idag har jag haft något att göra.. Hade en tid på vårdcentralen kl 13 för att förlänga min sjukskrivning och få nya mediciner... Så nu är jag sjukskriven året ut. Nu ska bara papprena in till Försäkringskassan så kanske jag kan få min ersättni...

Av E - 3 november 2009 11:13

Jag har precis lyssnat på Hallå P3. Ett program som jag tycker oftast har väldigt bra diskussionsämnen! Så var det även idag. Ang. att lita på sin läkare eller inte?!  Det jag har varit med om är självfallet inte i närheten av så hemskt som ...

Ovido - Quiz & Flashcards