Direktlänk till inlägg 18 april 2009

Ny upplevelse...

Av E - 18 april 2009 09:29

Jag har för första gången varit på ett två-veckors träningsläger, och varit skadad. Det har varit fruktansvärt jobbigt att se alla de andra cykla och springa varje dag, och själv sitta kvar i bungalowen...

   Under den första veckan levde jag på hoppet att jag skulle nog kunna cykla andra veckan i alla fall. Bestämde mig för att inte provocera smärtan på något sätt fram till måndag nummer två, då jag tänkte prova att cykla ännu en gång. Fram tills dess simmade jag stadigt två pass om dagen, vilket resulterade i en simvecka på över 50 000meter. Trots denna enorma ökning av simträningen plus en hel del styrketräning, är man missnöjd när dagen är slut.. Eftersom jag inte har kunnat göra det som ursprungligen stod på planeringen...


Måndag nummer två provade jag att cykla, det var rätt gött att få ta på sig cykelkläder :) Men den lyckan varade inte särskilt länge, redan när jag satte mig på sadeln kände jag att det inte skulle gå att cykla. Stack ändå ut ett par kilometer, och testade att cykla lätta växlar uppför, och det var genast som att vara tillbaka på ruta ett. Precis lika ont som innan jag åkte ner hit.


Slutsats: Det kommer inte att bli någon cykel- eller löpträning för mig detta läger.

Trots denna konstatering körde jag på med simträningen mån-fredag. Men igår satte huvudet stopp, det ÄR inte roligt att gå själv till simbassängen, simma 1,5 eller 2 timmar för att sedan gå själv tillbaka till bungalowen och sitta där själv och vänta på att dom andra ska cykla klart.

   Så gårdagen var en tung dag med allmänt tjureri från min sida, Mp3n i öronen och horisontalläge. Det verkar som att det lär fortsätta idag, då jag inte är ett dugg piggare idag.


Jag har förgäves försökt dagligen att få tag på en läkare/sjukgymnast som kan remittera mig till magnetröntgen. Jag tror att jag måste få en magnetröntgen på detta eftersom det sjukgymnaster jag träffat inte vågar göra något för att det gör så ont och att de inte vet vad det är. Men jag får fortsätta när jag kommit hem på måndag... Mitt hopp ligger hos Globen röntgen i sthlm. Är det någon som har några tips så är dessa mer än välkomna....


I morgon går planet hem, det är positivt!!!!


Hejsvejs

 
 
Linda

Linda

20 april 2009 12:03

Förstår din frustration och lider med dig. Det viktiga är att så fort som möjligt få hjälp nu. Sök med ljus och lykta och använd dina triathlon-kontakter för att hitta bra folk. Kul att läsa att du ändå är positiv och ser framåt! Krya på dig!

http://www.lindaeriksson.com

 
Ingen bild

Emelie

20 april 2009 16:40

Tack Linda!
Hoppas din förkylning har gett med sig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E - 20 november 2009 22:42

Jag tröttnade på bloggplatsen.. min blogg finns nu här: www.emegu.blogspot.com ...

Av E - 20 november 2009 22:00

  Kan man längta efter att bli trött? Ja, jag tror faktiskt det... Jag längtar efter känslan som man har i kroppen när man har sprungit eller cyklat ett riktigt hårt pass. När man bara vill äta och sen lägga sig på soffan och benen känns alldeles...

Av E - 18 november 2009 11:29

Jag surfade in på Ginza.se för att se om det fanns något nytt spel till Wii som kanske skulle passa oss... Och jag hittade ett som i alla fall jag vill ha :) New super mario!! Hoppas Kj också vill ha det, för då slår vi nog till när det släpps.   ...

Av E - 17 november 2009 14:57

Wow, idag har jag haft något att göra.. Hade en tid på vårdcentralen kl 13 för att förlänga min sjukskrivning och få nya mediciner... Så nu är jag sjukskriven året ut. Nu ska bara papprena in till Försäkringskassan så kanske jag kan få min ersättni...

Av E - 3 november 2009 11:13

Jag har precis lyssnat på Hallå P3. Ett program som jag tycker oftast har väldigt bra diskussionsämnen! Så var det även idag. Ang. att lita på sin läkare eller inte?!  Det jag har varit med om är självfallet inte i närheten av så hemskt som ...

Ovido - Quiz & Flashcards