Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Nu börjar allvaret igen

Av E - 26 augusti 2009 09:56

Idag startar höstterminen för mig, den näst sista höstterminen =) Jag blir färdig lärare nästa jul. Det känns bra!


Dessutom börjar det nystas upp en hel del kring min skada! Tack vare ett ihärdigt letande och tjatande till höger och vänster lyckades jag till slut få tag på en sjukgymnast vid namn Carl Askling. Det visade sig vara det bästa jag lyckats med =)

Jag träffade honom i måndags eftermiddag på GIH, han klämde, kände, vände och vred på mig och min baksida och rygg. Det första han sade efter undersökningen var;

-"Du har inte blivit riktigt undersökt över huvud taget, du har INTE några som helst fel på baksida lår, och inte heller någon smärta i baksida lår"

Lite häpen blev man då, eftersom de människor jag träffat tidigare har varit så otroligt säkra på sin sak...

Istället visade han på att min smärta sitter främst i adduktor muskulaturen. Dvs. de muskler som för benet inåt.


Efter två timmars möte och undersökning kom Carl fram till att mitt smärttillstånd kan härstamma från ryggen. Detta eftersom när han klämde och tryckte på kotorna i min ländrygg, blev smärtan nästintill outhärdlig..

Han sade att en teori kan vara att det är någon med diskarna i ryggraden som inte står rätt till. För något är riktigt, riktigt fel sade han...

Jag fick sedan gå hem, med ordinationen att direkt ta kontakt med en sjukgymnast i Falun som Carl rekommenderade. Denna sjukgymnast skall sedan med tydlig vägledning från Carl ta hand om mig under hösten. Mitt andra uppdrag var att ordna en magnetkameraundersökning av ländryggen.. Detta kändes lite jobbigt då man har ca 6 månaders väntetid på detta i Lt dalarna..


Men igår, strax efter lunch, ringde Carl till mig. Då hade han ätit lunch med en god vän. Denna goda vännen var en riktigt duktig läkare vid Sophiahemmet. Han har jobbat med  bland annat cykellandslaget och fotbollslandslaget.. Han hade då berättat för Klas om mitt tillstånd och min historia, och då ville även Klas träffa mig och ordna en Magnetkameraundersökning av ländryggen.

Och idag ringde Klas upp mig och jag fick en tid där på måndag =) Jippi!


Det var allt för idag :)


Hejsvejs

 
 
Linda

Linda

26 augusti 2009 22:11

Toppen, att du får hjälp snabbare än förväntat! Vi ses i helgen.

http://www.lindaeriksson.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E - 20 november 2009 22:42

Jag tröttnade på bloggplatsen.. min blogg finns nu här: www.emegu.blogspot.com ...

Av E - 20 november 2009 22:00

  Kan man längta efter att bli trött? Ja, jag tror faktiskt det... Jag längtar efter känslan som man har i kroppen när man har sprungit eller cyklat ett riktigt hårt pass. När man bara vill äta och sen lägga sig på soffan och benen känns alldeles...

Av E - 18 november 2009 11:29

Jag surfade in på Ginza.se för att se om det fanns något nytt spel till Wii som kanske skulle passa oss... Och jag hittade ett som i alla fall jag vill ha :) New super mario!! Hoppas Kj också vill ha det, för då slår vi nog till när det släpps.   ...

Av E - 17 november 2009 14:57

Wow, idag har jag haft något att göra.. Hade en tid på vårdcentralen kl 13 för att förlänga min sjukskrivning och få nya mediciner... Så nu är jag sjukskriven året ut. Nu ska bara papprena in till Försäkringskassan så kanske jag kan få min ersättni...

Av E - 3 november 2009 11:13

Jag har precis lyssnat på Hallå P3. Ett program som jag tycker oftast har väldigt bra diskussionsämnen! Så var det även idag. Ang. att lita på sin läkare eller inte?!  Det jag har varit med om är självfallet inte i närheten av så hemskt som ...

Ovido - Quiz & Flashcards