Av E - 3 augusti 2009 15:05

Nu har jag och KJ kommit hem från vår lilla semestertrip.

I onsdags åkte vi till Motala, och sov på Z-parken en natt. Simmade med Thorén och gänget på torsdagsförmiddagen. Därefter bar det av ned mot Kalmar och Stensö camping. Denna campingen var väldigt mycket finare än Z-parken.. Vilket i och för sig i nte är så svårt då Z-parken i pricip är en fotbollsplan.. I Kalmar fick vi tältplats ca 20 meter från vattnet, och alltså väldigt fin utsikt från förtältsfönstret, härligt!

På fredagen tävlade KJ i Kalmar sprint, och kom tvåa. Det var Björn Andersson som vann. Han cyklade såklart snabbast av alla, men KJ sprang snabbast :)

Lördagen spenderades även den på triathontävling, eftersom det var Kalmar IM den dagen. Det var väldigt roligt att få se Clas Björling slå banrekord efter så långt uppehåll, och nästan ännu roligare att se Eva slå svenskt rekord. Hon är grym!

Det är inte utan att man blir lite sugen på att köra Kalmar någon gång i framtiden :)

I lördags kväll åkte vi och våldgästade Elin och Tommy i LInköping. Där sov vi över och på söndagen var vi på sightseeing i Linköping city. Vi fikade i ett torn som hade utsikt över hela stan, sedan gick vi en snoa och kikade på en åsna i en park, lite affärer (som visserligen var stängda men hade fina skyltfönster), sedan åt vi på restaurang Hamlet och avslutade sedan dagen i Tornby köpcentrum.

Därefter bar det av hemåt till Hedemora och Nimbus, som även han varit på semester, men hos mina föräldrar.

Bilder från semestern kommer snart!

Av E - 27 juli 2009 22:38

Jag lyssnade idag på radiosporten, och är nu helt övertygad om att detta är snäppet bättre än att följa sporten på tvn.

Här är anledningen, årets radioreferat:

Av E - 27 juli 2009 22:38

Av E - 27 juli 2009 22:11

I helgen som var följde jag och KJ med Erik&Linda till Eriks stuga i Venjan.

Vi fick även med oss Tommy och Elin upp dit, vilket var väldigt roligt.

Tommy och Elin träffar vi inte så ofta, eftersom dom bor i Linköping.

I Venjan tog vi det väldigt lugnt, vi fiskade lite, både metade och trollade. Och vi kollade på lite Simpsons och lagade en massa mat :)

När jag, KJ och Erik var ute och trollade så började det blåsa väldigt mycket när vi var påväg tillbaka med båten.. Detta resulterade i väldigt höga vågor. Och varannan våg gick rakt över oss och i båten.. Vi var alltså v ä l d i g t    blöta när vi kom tillbaka. Men KJ fiskade upp en fin abborre i alla fall :)

Just nu är jag och KJ hundvakter åt Arvid, det är rätt kul eftersom man kommer ut och går en hel del, och numera kan jag ju gå ca 20 minuter utan att det gör ont , skönt :)

Det var nog allt för nu,

Hejhej

Av E - 21 juli 2009 20:20

Det är grått, kallt, blåsigt och regnigt. Är det verkligen sommar?

En bokning av en resa står väldigt högt upp på listan just nu! En lite Maine coon likaså :) Nimbus måste ju få en kompis. Vi får väl se....

Men som sagt, en resa till varmare breddgrader kommer definitivt att bli av i höst!

Av E - 20 juli 2009 17:55

I helgen var jag och kikade på SM-tävlingarna i Hallstahammar. Vilka otroliga prestationer som genomfördes, jag är imponerad.

Det var roliga och spännande tävlingar att se. Jag själv stod på sidan av med mina förbannade kryckor. Detta var den absolut jobbigaste dagen på väldigt, väldigt länge! Otroligt mycket känslor kom upp till ytan, jag vill ju också vara med...

Jag bröt ihop litegrann under söndagen, men efter ett snack med coach Jocke är jag åter på banan. Jag släppte kryckorna i söndags morse, enligt order från ortoped! Det känns otroligt skönt, så befriande.  Och JA, jag är bättre. Låångt ifrån bra, men jag känner för första gången på fem månader en förbättring. Det känns helt otroligt skönt!

Ska komma igång med simningen nu, för jag tror att förbättringen som uppnåtts tack vare kortisoninjektionen, kan leda till att jag klarar av att simma fullt ut. Och då är jag ju på gång :)

Nästa vecka åker jag och KJ på roadtrip. Vi tar med oss tältet och tillbringar två nätter i Motala, två nätter i Kalmar och sedan får vi se på söndagen vart vi tar vägen.

Det ska bli skoj att följa Kalmar triathlon på nära håll.

nu ska jag fortsätta att plugga. "Gränslöst arbete - socialpsykologiska perspektiv på det nya arbetslivet" heter denna veckas litteratur.. Spännande..

Av E - 15 juli 2009 14:38

Vet att jag ligger efter alla er andra, men jag rekommenderar ändå världens bästa bok:

Stieg Larsson - Män som hatar kvinnor

Har köpt andra boken idag, ska börja läsa den NU :)